Op de Valreep!

In Andalusië zijn ze doorgaans niet zo heel erg creatief op het platteland met naamgeving.. Iedereen lijkt Antonio of Jorge of Maria of Carmen te heten.. lijkt, want dat is natuurlijk niet zo..

 

Maar ook in de naamgeving van de straten en dorpen lijkt men weinig fantasie te hebben (of zou het komen dat Andalusië zo ongeveer 2,5 keer zo groot als Nederland is, dat de creativiteit op een gegeven moment is uitgeblust?). Zo kom ik er in mijn zoektocht naar een huis achter dat er wel meerdere La Concepcións zijn en ook kom ik in zo ongeveer elk dorp dezelfde straatnamen tegen.

 

In de stukken die ik krijg toegestuurd voor mijn nieuwe huis (zou het dan tóch gaan lukken op 12 maart??) zie ik, dat een E-tje aan mijn adres is toegevoegd. En voor het gemak hebben ze alleen de 'Gemeente' maar aangegeven, namelijk Priego de Córdoba en niet het daarbij behorende dorpje waar ik ga wonen, La Concepción (de Priego de Córdoba), en postcodes doen ze niet aan. Gelukkig zie ik het net op tijd. Ik zoek veiligheidshalve op of de straatnaam ook in Priego de Córdoba voorkomt en ja hoor! Maar met een nét iets andere postcode. Ik koppel het terug met de secretaresse van de advocaat en die maakt op haar beurt netjes de goede documenten klaar. Had ik bijna een Andalusiër in Priego blijgemaakt door vanaf 12 maart a.s. voor zijn water, zijn vuilnis en zijn huizenbelasting te gaan betalen. 

 

Toch was ik gigantisch blij toen ik de eerste mail met (weliswaar de foute) stukken ontving. Het lijkt er namelijk op dat de twee verkopers van mijn huis vrede hebben gesloten. Ik sprak zelfs even via app de Spaanse eigenaar (die eerder dwars lag), die aangaf dat we toch écht gingen overdragen op 12 maart. En de werkzaamheden die nog dienen plaats te vinden, gelijk de week daarna zouden worden verricht.

 

Het zou dus zomaar kunnen dat ik na de Latifa-reis nog maar enkele dagen dakloos ben ;-), maar dan toch écht in mijn huisje mag. Ik ben benieuwd en houd jullie geïnformeerd natuurlijk. 

 

Hasta la próxima!

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.