Back to Normal

Yes! Eindelijk zijn de temperaturen hier boven de 25 graden en naar ik me heb laten vertellen in de afgelopen maanden vindt het Covid-19 virus dit minder fijn. Net als een vrouw in de overgang, vindt ook Covid het boven de 25 graden minder aangenaam en houdt het het niet zo lang uit in de buitenlucht (sprak zij uit ervaring).

En met het goede weer, is ook het leven teruggekeerd hier in  het dorp. Je ziet mensen op straat, meer mensen op de weg rondom het dorp, en dat geeft een bepaalde soort gezelligheid die ik in de afgelopen maanden echt heb gemist. 

 

Het maakt ook dat ik wat meer bekend raak met wat meer dorpsbewoners én wat er hier in het dorp normaal gesproken allemaal te beleven is. Zo kwam ik er afgelopen weekend achter dat er maar liefst 2 kapsters zijn in het dorp (let wel: het is half zo groot als Puth, misschien wel nog kleiner bedenk ik), met een salon aan huis, dat je 'ergens' (maar ik weet nog niet waar) laserbehandelingen kunt krijgen. En last but not least: afgelopen weekend ging één van de twee restaurants die dit mini-dorpje rijk is, met veel bravoure weer open.

Afgelopen zondag werd ik door overbuurvrouw Monica spontaan uitgenodigd om een biertje te gaan drinken op het nieuwe terras van dat restaurant. Als je me volgt op Facebook, heb je misschien wel een keer een zwartwitfoto zien voorbij komen van een rotonde hier in het begin van het dorp. Het betreffende restaurant ligt aan die rotonde en had een klein terrasje voor de deur. 

 

En wat houd ik van de creativiteit van de Andalusiërs. In Fase 2, waarin de Provincie Cordoba zich momenteel bevindt, mogen de terrassen voor 50% bezet (mits er 2 meter afstand kan worden bewaard), de restaurants voor 30% (geloof ik), en de barretjes waar mensen ook kunnen staan aan een toog helemaal niet. De eigenaar van restaurant Moli zou dus maar één tafeltje op het kleine terras mogen bezetten. Wat hebben ze gedaan? Ze hebben de hele hoek naast het restaurant, grenzend aan de betreffende rotonde, geasfalteerd, er een stuk of 15 tafels neergezet met meer dan 2 meter ertussen, een grote buitenbarbecue en zijn lekker open gegaan. Overigens mag je je afvragen of hiervoor een vergunning is aangevraagd. Want het ging ineens zo snel, en de gemeentehuizen werken nog niet eens op halve kracht. Je moet hier werkelijk voor ieder pietluttig dingetje een vergunning aanvragen, maar het wordt door niemand gedaan.

 

Enfin, zondagavond zat ik daar heerlijk op het terras met een wijntje (of wel heu.. íets te veel), en Monica is daarin heel lief en stelt mij aan iedereen voor, als de nieuwe buurvrouw die in het torentje woont (soort van dorps-rapunzel dus, al mag je bij mij gewoon door de voordeur naar binnen, want mijn haar is nog niet lang genoeg). Er kwam ook een andere dame, die ik kort geleden een keer vluchtig sprak, bij zitten en zo zaten we als drie gescheiden dames met minimaal 2 daarvan in de overgang, heerlijk te genieten van de koele avondbries, de wijntjes en de goede gesprekken. 

 

Nu bleek dat de derde dame, Elena, een tijd geleden een winkeltje had in Martos, waar ze o.a. ook (half)edelstenen verkocht, en wist ze niet alles, maar veel, van chakra's. We kwamen in een geanimeerd gesprek over chakra's, levensthema's, lichamelijke ongemakken, retraitereizen en lag ik pas om 03.00 in de ochtend in mijn bed. 

 

Pippa had gewoon om 07.30 honger, dus ze maakte me wakker en wonder boven wonder werd ik met meer energie wakker dan ik had verwacht. Het leven, de gezelligheid, de goede gesprekken, het gepassioneerd mogen en kunnen praten over mijn werk, had mij echter werkelijk wakker geschud, en niet Pippa.

 

Zo ga ik ook ik nu over naar het 'nieuwe normaal' en heb mijn site aangepast, ga staan voor online coaching, want dat is momenteel de enige manier waarop het kant, en kijk enorm uit naar de mogelijkheden die we kunnen creëren weer binnen Mi Cuento. Het nieuwe normaal is dus óók aan het werk zijn als coach hier in Andalusië, in de perioden dat ik hier ben. Dat voelt nu goed en vertrouwd.

 

En ergens heb ik ook nog de droom om écht hier in Andalusië iets op te zetten, maar daar ga ik voorlopig nog even over dromen; eerst mijn Andalusisch-Spaans wat opschroeven ;-) .

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    geertekek@gmail.com (donderdag, 28 mei 2020 21:07)

    top verhaal <3